10. NAJLEPSZYCH CYTATÓW NA TEMAT KOMUNIKOWANIA SIĘ

przez  |  Brak komentarzy

Możliwość komunikowania się sprawia, że świat się kręci. Ułatwia kontakty międzyludzkie, pozwala nam uczyć się, rozwijać i czynić postępy. W komunikacji nie chodzi tylko o mówienie i słuchanie, lecz głównie o rozumienie tego, co zostało powiedziane – i, w wielu przypadkach, tego, co nie zostało powiedziane. Skuteczne komunikowanie się to najważniejsza umiejętność, jaką może posiadać lider. Zobacz 10 cytatów na temat komunikacji wybranych przez Richarda Bransona, przedsiębiorcę, miliardera, twórcę Virgin Group.

10. „Pisz, by cię zrozumiano. Mów, by cię usłyszano. Czytaj, by się rozwijać”. – Lawrence Clark Powell

9. „Codziennie rano powtarzam sobie: Żadna z rzeczy, które dzisiaj powiem, niczego mnie nie nauczy. Jeśli zatem chcę dowiedzieć się czegoś nowego, to muszę słuchać”. – Larry King

8. „Miłe słowa mogą być krótkie i łatwe do wypowiedzenia, ale ich echo jest prawdziwie nieskończone”. – Matka Teresa 

7. „Gawędziarze, poprzez akt mówienia, przekazują naukę, która zmienia życie ludzi i świata: opowiadanie historii jest powszechnie dostępnym środkiem tworzenia rzeczy istotnych”. – Chris Cavanaugh

6. „Komunikacja to umiejętność, której można się nauczyć. To jak jazda na rowerze czy pisanie na maszynie. Jeśli tylko nad nią popracujesz, możesz bardzo szybko poprawić jakość każdej części swojego życia”. – Brian Tracy

5. „Do każdego mówię tak samo, niezależnie od tego, czy jest to śmieciarz, czy rektor uniwersytetu”. – Albert Einstein

4. „Dobra rozmowa jest tak stymulująca jak czarna kawa, i tak samo trudno po niej zasnąć”. – AnneMorrow Lindbergh

3. „Sztuka komunikacji jest językiem przywództwa”. – James Humes

2. „Większość ze znanych mi ludzi sukcesu więcej słucha niż mówi”. – Bernard Baruch

1. „Dwa monologi nie czynią dialogu”. – Jeff Daly

A Wam, jakie cytaty w duszy grają? Podzielcie się swoimi ulubionymi myślami na temat komunikowania się.

(Artykuł w oryginale znajdziecie tutaj >> Virgin/ Richard Branson).

Bloguję, wywiaduję i dzielę się tym, co usłyszę od strategów i psychologów biznesu. Jestem autorką książki „Twarze polskiego biznesu. Rozmowy na kawie”, w której zamieściłam 10 humanistycznych wywiadów z czołowymi twórcami polskiego biznesu. Fascynują mnie świadomi i mądrzy liderzy, relacje uczeń-mistrz i procesy zmian. Podpisuję się pod słowami Brene Brown: „Wrażliwość nie jest oznaką słabości. To matka kreatywności, innowacji i zmian”.