Jak stworzyć firmę drzewo i skąd czerpać wiedzę na temat rozwoju zawodowego?

przez  |  Brak komentarzy

Są firmy grzyby i firmy drzewaczytamy w „Doktrynie Jakości” prof. Andrzeja BlikleZ listy największych korporacji publikowanej przez magazyn „Forbes” w ciągu 20 lat znika ponad połowa. Są to firmy, w których zarządy i rady nadzorcze mają krótkie kadencje i bardzo wysokie premie od zysku. Perspektywy strategiczne takich ciał są więc ograniczone bardzo silną presją na szybki wynik i zasadą „po nas choćby potop”. Firmy drzewa mają perspektywę kilkudziesięcioletnią i dłuższą. Takie firmy rozumieją potrzebę inwestowania w renomę przez budowanie zaufania wszystkich interesariuszy- klientów, dostawców, pracowników i społeczeństwa. Jak stworzyć firmę drzewo i skąd czerpać wiedzę na temat rozwoju zawodowego? Oto lista wspaniałych książek, z którymi warto się zaprzyjaźnić. Są one też świetnym pomysłem na świąteczny prezent.

Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu – prof. Andrzej Jacek Blikle

Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera- Alexander Osterwalder, Yves Pigneur

Jesteś Marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą- Joanna Malinowska Parzydło

Harvard Business Review. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych

Liderzy jedzą na końcu. Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie- Simon Sinek

Sztuka rynkologii- Jacek Kotarbiński

TED. Jak wygłosić mowę życia- Jeremey Donovan

Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy- Ryan Holiday

Jak Adam Smith może odmienić Twoje życie. Zaskakujące rozważania o ludzkiej naturze i szczęściu- Russ Roberts

Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności- David Allen

Bloguję, wywiaduję i dzielę się tym, co usłyszę od strategów i psychologów biznesu. Jestem autorką książki „Twarze polskiego biznesu. Rozmowy na kawie”, w której zamieściłam 10 humanistycznych wywiadów z czołowymi twórcami polskiego biznesu. Fascynują mnie świadomi i mądrzy liderzy, relacje uczeń-mistrz i procesy zmian. Podpisuję się pod słowami Brene Brown: „Wrażliwość nie jest oznaką słabości. To matka kreatywności, innowacji i zmian”.