Twarze polskiego biznesu: ulubione #inspiracje od Ani i Wojciecha Kruków

przez  |  Brak komentarzy

8 listopada w ramach cyklu spotkań Śniadanie z Madame w poznańskim Piano Barze gościliśmy Anię Kruk i Wojciecha Kruka, bohatera mojej książki Twarze polskiego biznesu. Rozmowy Na Kawie.

Oto 9. biznesowych inspiracji od tego kapitalnego duetu:

1. Chcesz być najlepszy na świecie? W pierwszej kolejności bądź najlepszy na swojej ulicy, dzielnicy a później w całym mieście.

2. Jeśli spróbujesz, to może ci się uda. Jeśli nie spróbujesz, to nie uda się tobie na pewno.


3. Ania Kruk: Jestem nie tylko projektantką biżuterii, ale też projektantką całej firmy. Myślę o kolekcjach, tak samo jak o komunikacji, strategiach marketingowych i produktowych.
Asia Rubin: Czyli tak z lotu ptaka?
Wojciech Kruk: Pewnie, że z lotu ptaka, przecież to jest kruk.4. Asia Rubin: Panie Wojciechu, czy to prawda, że tato w ogóle Pana nie chwalił?
Ania Kruk: Płakał tata w kącie?
Wojciech Kruk: Płakać, nie płakałem. Ojciec miał taka zasadę, że właściwie nigdy nie mówił, że coś świetnie zrobiłem. Dowiadywałem się od jego znajomych, że dobrze o mnie mówi, że mnie chwali. Ale to byłe zupełnie inne czasy.
Asia Rubin: Chwali Pan Anię, jest Pan z niej dumny?
Wojciech Kruk: Teraz już tak.


5. “Artystą jest osobą, która zadaje pytania. Natomiast projektant na te pytania odpowiada”. Ten pierwszy nastawiony jest przede wszystkim na siebie, swoje przemyślenia i refleksje, zaś drugi stawia na odbiorcę. W mojej pracy najważniejsze są potrzeby klientek. Staram się zgadywać i realizować ich marzenia oraz aspiracje.


6. U nas zawsze wydaje się pieniądze tylko tam, gdzie rzeczywiście warto.


7. Do poczucia własnej wartości człowiek dojrzewa, również przez bunt.

8. Musimy kierować się nie tylko ideałami, ale pewnością, że nasz pomysł przyniesie nam zysk. 


9. Nie ma recepty na bezpieczne życie, bo zawsze może wydarzyć się coś nieprzewidzianego. Są takie tematy, które nam pasują, sprawiają przyjemność, ale są i takie, których poziom trudności nam przeszkadza. Czy powinniśmy wpadać w kompleksy? Męczyć się? Nie. 

Serdeczne podziękowania dla kapitalnych Gości Specjalnych, wszystkich Uczestników spotkania, wydawnictwa MT Biznes oraz dla Magazynu Madame, dla którego ważną wartością jest to, aby promować dzielenie się wiedzą biznesową. I to właśnie rozmowa jest naturalnym sposobem wymiany doświadczeń między ludźmi.

Bloguję, wywiaduję i dzielę się tym, co usłyszę od strategów i psychologów biznesu. Jestem autorką książki „Twarze polskiego biznesu. Rozmowy na kawie”, w której zamieściłam 10 humanistycznych wywiadów z czołowymi twórcami polskiego biznesu. Fascynują mnie świadomi i mądrzy liderzy, relacje uczeń-mistrz i procesy zmian. Podpisuję się pod słowami Brene Brown: „Wrażliwość nie jest oznaką słabości. To matka kreatywności, innowacji i zmian”.