Agnieszka Przybysz: wielu polskich pracowników zdaje się na życie, które im się przydarza

przez  |  Brak komentarzy

Agnieszka Przybysz, pionierka coachingu w Polsce, ekspert relacji, CEO i założycielka Coaching Institute www.agnieszkaprzybysz.com, który pomaga uczestnikom autorskich programów coachingowych w ponad 11 krajach Europy. Z Joanna Rubin rozmawia o tym, jak skutecznie budować karierę i relacje w biznesie oraz jaką drogą podążać, aby życie nam się już nie przydarzało.

Joanna Rubin/ Na co powinna zwrócić uwagę osoba, która chce skutecznie i z sukcesem rozwijać swoją drogę zawodową?

Agnieszka Przybysz: Aby skutecznie rozwijać drogę zawodową, której efektem będzie zawód z pasją lub kariera, czy biznes z pasją ważne jest, aby zacząć od odpowiedzi sobie na pytanie: jakie są Twoje pasje? Co kochałbyś robić, gdyby pieniądze nie miały znaczenia? Jakie masz naturalne predyspozycje, talenty, mocne strony? Tak wiem, byś może powiesz, nie wiem jakie mam talenty, chyba nie mam żadnych lub nie jestem pewien jakie one są. Jestem przekonana, że każdy ma talenty. Tylko nie każdy je zauważa, żyjąc z nimi przez wiele lat. Są one tak naturalne, że często nie są przez Ciebie doceniane… nie cenisz ich, a tym samym nie dajesz szansy innym, by je doceniali.

To prawda. Często nie mamy świadomości, o tym jak duża moc jest w nas samych, jak nasze zdefiniowane umiejętności i talenty mogą nas wspierać. Z jakimi więc obszarami polscy pracownicy mają największe problemy, przez które nie osiągają celów?

Największym problemem, a zarazem wyzwaniem dla wielu w obu obszarach życia zarówno zawodowym jak i osobistym jest budowanie cudownych relacji, wspaniałych relacji z ludźmi, które są obopólnie satysfakcjonujące, harmonijne i dające korzyści obu stronom. W przypadku pracownika to relacje z przełożonymi, podwładnymi i współpracownikami. W większości powodów jakie wymieniali pracownicy różnych firm z jakimi pracowałam, od firm państwowych, korporacji czy średniej wielkości biznesów powodem zmiany pracy, czy też niezadowolenia i frustracji były relacje w pracy, czy biznesie, a nie większe zarobki, dochody na pierwszym miejscu.

Jakie proponuje Pani sposoby, aby zbudować te wspaniałe relacje?

Podstawową kompetencją jest budowanie relacji. Mamy z nimi do czynienia w każdym kontakcie z drugim człowiekiem.

Ewolucja w podejściu do budowania relacji polega na tym, że aby mieć dobre relacje z otoczeniem, trzeba zbudować najpierw zdrową relację sam ze sobą. I na tym m.in. bazuje system ABC Przyciągnij miłość, na zbudowaniu najpierw relacji ze sobą.
To jest klucz do sukcesu w relacjach, a także sukcesu w zawodzie, w obecnych transformujących czasach jakie nastały.

Strony: 1 2 3 4

Bloguję, wywiaduję i dzielę się tym, co usłyszę od strategów i psychologów biznesu. Jestem autorką książki „Twarze polskiego biznesu. Rozmowy na kawie”, w której zamieściłam 10 humanistycznych wywiadów z czołowymi twórcami polskiego biznesu. Fascynują mnie świadomi i mądrzy liderzy, relacje uczeń-mistrz i procesy zmian. Podpisuję się pod słowami Brene Brown: „Wrażliwość nie jest oznaką słabości. To matka kreatywności, innowacji i zmian”.