Iwona Konstanty: CSR nie jest działalnością charytatywną

przez  |  Brak komentarzy
Poprzednia1 z 3Następna
Użyj klawiszy ← → (strzałek) aby nawigować

Czy CSR w ogóle istnieje? Czy to raczej Yeti, o którym dużo się mówi, ale nikt nigdy go nie widział?

Z Iwoną Konstanty, odpowiedzialną za wdrażanie strategii CSV w Nestle, rozmawiam o społecznej odpowiedzialności firm.

Joanna Rubin/ Pani Iwono, jakie biznesowe wartości niesie za sobą prawidłowa strategia CSR/CSV?

Iwona Konstanty: Działamy w czasach, w których aby zyskać zaufanie klienta i w pełni odpowiadać na jego potrzeby, oprócz dobrego i bezpiecznego produktu, firmy powinny oferować coś więcej.

Konsumenci oczekują od firm dbania o nich i zapewnienia wsparcia po sprzedaży produktu, troski o zatrudnionych pracowników i środowisko, a coraz częściej także wychodzenia z inicjatywą proaktywnych działań społecznych np. rozwiązywania jakiegoś istotnego dla całego społeczeństwa problemu.

W Nestlé używamy określenia CSV – Creating Shared Value, czyli Tworzenie Wspólnej Wartości. CSV to takie prowadzenie biznesu, które przynosi nie tylko zyski inwestorom, ale także konkretne korzyści społeczeństwu. Dla nas CSV jest budowaniem dialogu firmy z jej otoczeniem. Wszystko opiera się na wzajemnym zaufaniu i partnerstwie.

Jakie strategie CSV są bliskie wartościom Nestlé?

Wierzymy, że warunkiem uzyskania korzyści dla udziałowców i samej firmy jest takie działanie, które przynosi wartość także społeczeństwu, np. rolnikom dostarczającym nam surowce, naszym pracownikom, klientom i konsumentom oraz szeroko rozumianym społecznościom w krajach, w których prowadzimy działalność. Wierzymy, że CSV to niezbędny czynnik długofalowego powodzenia w biznesie.

Czy istnieje i ewentualnie z czego wynika różnica między strategią CSV w Nestlé w Polsce, a w innym miejscach na świecie?

Strategia Tworzenia Wspólnej Wartości Nestlé w Polsce jest kompatybilna z filozofią firmy na całym świecie. Nasze priorytety w obszarze żywienia, wody, rozwoju obszarów wiejskich, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców oraz zrównoważonego rozwoju, dbania o pracowników i prawa człowieka – mają swoje odzwierciedlenie w lokalnych zobowiązaniach na lata 2014-2016, czyli w lokalnym kupowaniu surowców, stwarzaniu możliwości zatrudniania dla młodych oraz w opakowaniach.

Poprzednia1 z 3Następna
Użyj klawiszy ← → (strzałek) aby nawigować

Bloguję, wywiaduję i dzielę się tym, co usłyszę od strategów i psychologów biznesu. Jestem autorką książki „Twarze polskiego biznesu. Rozmowy na kawie”, w której zamieściłam 10 humanistycznych wywiadów z czołowymi twórcami polskiego biznesu. Fascynują mnie świadomi i mądrzy liderzy, relacje uczeń-mistrz i procesy zmian. Podpisuję się pod słowami Brene Brown: „Wrażliwość nie jest oznaką słabości. To matka kreatywności, innowacji i zmian”.