
Jak stworzyć firmę drzewo i skąd czerpać wiedzę na temat rozwoju zawodowego?
Są firmy grzyby i firmy drzewa – czytamy w „Doktrynie Jakości” prof. Andrzeja Blikle. Z listy największych korporacji publikowanej przez magazyn „Forbes” w ciągu 20 lat znika ponad połowa. Są to firmy, w których zarządy i rady nadzorcze mają krótkie kadencje i bardzo wysokie premie od zysku. Perspektywy strategiczne takich ciał są więc ograniczone bardzo silną presją na szybki wynik i zasadą „po nas choćby potop”. Firmy drzewa mają perspektywę kilkudziesięcioletnią i dłuższą. Takie firmy rozumieją potrzebę inwestowania w renomę przez budowanie zaufania wszystkich interesariuszy- klientów, dostawców, pracowników i społeczeństwa. Jak stworzyć firmę drzewo i skąd czerpać wiedzę na temat rozwoju zawodowego? Oto lista wspaniałych książek, z którymi warto się zaprzyjaźnić. Są one też świetnym pomysłem na świąteczny prezent.
Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu – prof. Andrzej Jacek Blikle
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera- Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Jesteś Marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą- Joanna Malinowska Parzydło
Harvard Business Review. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Sztuka rynkologii- Jacek Kotarbiński
TED. Jak wygłosić mowę życia- Jeremey Donovan
Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy- Ryan Holiday
Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności- David Allen