Anna Urbańska: przedsiębiorczość to po prostu cecha charakteru

przez  |  Brak komentarzy
Poprzednia1 z 3Następna
Użyj klawiszy ← → (strzałek) aby nawigować

Anna Urbańska (www.annaurbanska.pl) trener, coach, nauczyciel akademicki. Współpracowała m.in. z: Cargill, Citibank, DHL, Cegedim czy Deutsche Bank. Wiedzę zdobywa np. u Anthony Robbinsa, Blair Singera, T.Harv Ekera czy Marcusa de Maria. Z Joanną Rubin rozmawia o sile przedsiębiorczości, nauki i zmian.

Joanna Rubin/ Pani Aniu, co z tą przedsiębiorczością? Jakie wnioski płyną z Pani obserwacji, Polacy chętnie rozwijają w sobie przedsiębiorczość?

Anna Urbańska: Słowo przedsiębiorczość, mam wrażenie, dla wielu z nas jest czymś biznesowym. Czymś, co dotyczy tylko ludzi mocno osadzonych albo w korporacjach, albo we własnych działalnościach gospodarczych. A dla mnie przedsiębiorczość to po prostu cecha charakteru. To coś, co pozwala nam łatwiej radzić sobie z życiem, nie tylko zawodowym. To umiejętność bycia elastycznym, znajdowania rozwiązań różnych sytuacji, to po prostu taka umiejętność robienia kolejnych kroków.

Co jest mocną stroną przedsiębiorczych osób?

Prawdziwi przedsiębiorczy ludzie rozwijają się nieustannie. Szukają nowych ścieżek prowadzenia biznesu, rozwoju siebie i własnych firm. Kobiety i mężczyźni biznesu to ludzie, którzy szukają w sobie i swoich zachowaniach możliwości, a nie obarczają sytuację zewnętrzną za to, co się dzieje w ich biznesach. Dla mnie, osoby prawdziwie przedsiębiorcze odnajdą się w każdej sytuacji i życiowej i biznesowej. To, czego brakuje niektórym przedsiębiorcom, to większa wiara w siebie, w swój produkt i niestety ciągle jeszcze jakość obsługi klienta.

O jakie predyspozycje, kompetencje proponuje Pani szczególnie dbać, uczyć się ich, aby nasz biznes miał szansę przetrwać i dać mam satysfakcję na każdej płaszczyźnie?

Moim zdaniem trzeba być na bieżąco. Wokół nas, w obecnych czasach wszystko zmienia się bardzo szybko. Co rusz nowe technologie, lepsze produkty, coraz bardziej rozwinięte firmy. Jeśli przedsiębiorca stoi w miejscu i uważa, że nie musi już nic robić, bo ma klienta, może się szybko zdziwić. Dziś, klient nie jest do końca wierny, jeśli otrzyma lepszą propozycję od konkurencji to często z niej skorzysta. Uważam, że aby biznes miał szansę przetrwać trzeba iść z duchem czasu, bacznie obserwować rynek i to co robią najlepsi na nim. Ciągle się uczyć, rozwijać nowe kompetencje i nowe pomysły testować, aby móc sprawdzić jak ma się to do rzeczywistości.

Poprzednia1 z 3Następna
Użyj klawiszy ← → (strzałek) aby nawigować

Dziennikarka współpracująca z wieloma redakcjami. Blogerka (www.nakawie.pl), zawsze zaciekawiona przedsiębiorczością. Autorka książki "Twarze polskiego biznesu. Rozmowy Na Kawie" z wywiadami z czołowymi twórcami polskiego biznesu. Współorganizatorka popularnonaukowej konferencji TEDxPoznań. Blisko 10 lat była zawodowo związana z instytucjami finansowymi, m.in mBank i GRENKE.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.