#Nestle Mariola Raudo: każda droga zawodowa świadomie wybrana i realizowana jest dobra

przez  |  Brak komentarzy
Poprzednia1 z 3Następna
Użyj klawiszy ← → (strzałek) aby nawigować

Młode osoby często narzekają na brak miejsc pracy i na wysoki poziom trudności pozyskania zatrudnienia. Rzadko jest jednak tak, że to firmy starają się zaproponować konkretną strategię, która ma szansę rozwiązać problem na danym obszarze geograficznym. O tym właśnie możecie poczytać w wywiadzie.

Mariola Raudo, kierownik ds. rekrutacji oraz Partner Biznesowy Nestlé Polska tłumaczy, dlaczego warto zatrudniać młode osoby i jakie rozwiązania w tych kwestiach proponuje koncern.

Joanna Rubin/ Jak wygląda rynek pracy dla młodych, niedoświadczonych osób? Wita ich z otwartymi ramionami?

Mariola Raudo: Europa zmaga się z rosnącym bezrobociem wśród młodych ludzi. Obecnie jedna na cztery młode osoby jest bezrobotna. Szczególnie źle przedstawia się sytuacja w krajach śródziemnomorskich. Spowolnienie gospodarcze bardzo źle wpłynęło na młodych wchodzących na rynek pracy.

Brakuje miejsc pracy, wymagane jest duże doświadczenie, a na dodatek praktycznie nie ma działań mających na celu aktywizację młodych, nie ma pomocy w zdobyciu doświadczenia zawodowego i stworzenia dla nich nowych miejsc pracy. To powoduje nie tylko poważny problem ekonomiczny, ale także społeczny. Dlatego Nestlé wybrało ten obszar i podjęło ogólnoeuropejską Inicjatywę na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth.

Jakie są założenia tej Inicjatywy?

Inicjatywa Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth zakłada stworzenie szans zatrudnienia przez Nestlé do końca 2016 roku dla 20 000 Europejczyków do 30. roku życia. Połowa z nich otrzyma propozycję pracy, natomiast druga połowa – oferty praktyk i staży.

Dodatkowo w ramach Inicjatywy Nestlé chce wspierać młodych ludzi w radzeniu sobie na rynku pracy m.in. poprzez warsztaty i szkolenia w zakresie profesjonalnego przygotowania CV, czy tego, jak radzić sobie podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Czwartym filarem inicjatywy jest Sojusz dla Młodych, czyli zainicjowane przez Nestlé porozumienie firmy z jej partnerami biznesowymi w celu organizowania i promowania praktyk zawodowych i szans zatrudnienia dla ludzi młodych.

Jaką drogę rozwoju rekomendowałaby Pani młodym osobom?

Każda droga zawodowa świadomie wybrana i realizowana jest dobra. Podstawą jest jednak doświadczenie, dlatego naprawdę warto poświęcić studenckie wakacje i potraktować ten czas jako inwestycję w siebie. Jest to też świetna okazja do sprawdzenia, czy wymarzony kierunek rzeczywiście jest właściwy, przekonać się jak wygląda praca w wybranej branży czy firmie.

Poprzednia1 z 3Następna
Użyj klawiszy ← → (strzałek) aby nawigować

Dziennikarka współpracująca z wieloma redakcjami. Blogerka (www.nakawie.pl), zawsze zaciekawiona przedsiębiorczością. Autorka książki "Twarze polskiego biznesu. Rozmowy Na Kawie" z wywiadami z czołowymi twórcami polskiego biznesu. Współorganizatorka popularnonaukowej konferencji TEDxPoznań. Blisko 10 lat była zawodowo związana z instytucjami finansowymi, m.in mBank i GRENKE.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.