Michał Leszek: ludzi nie powinno się zmieniać, tylko inspirować

przez  |  Brak komentarzy
Użyj klawiszy ← → (strzałek) aby nawigować

O tak, te słuchawki są przepiękne. Podobnie jak Wasza akcja It’s your life, just take it? Co chcecie nią zakomunikować?

Jej głównym celem jest inspiracja. Robimy to poprzez pokazywanie ludzi, którzy osiągnęli w swoim życiu już wiele i chcą się podzielić swoją historią oraz poszukiwanie ludzi, którzy są na początku swojej drogi i wspieranie ich rozwoju i pasją – niezależnie od wieku, zawodu i rodzaju hobby. Akcja w pewnym sensie odzwierciedla moje nastawienie do życia. Uważam, że bez pasji i wewnętrznej motywacji do osiągnięcia celu, życie jest bardzo ubogie w emocje. Staram się kreować świat pozytywny, szukać w nim fantastycznych osobowości, pomagać im zaistnieć.

Taką samą zasadę wyznaję w przypadku kierowania zespołem. Uważam, że ludzi nie powinno się zmieniać, tylko inspirować. Zmiany muszą dokonać sami, bo tylko wtedy nie jest to manipulacją. Można im pokazać rzeczywistość, o której nawet nie wiedzieli, ale wyboru dokonują już sami. Szukam ludzi, którzy myślą podobnie, bardzo dużo energii inwestuję we wsparcie ich na wielu etapach rozwoju. Jednak ich wyniki są wypadkową zaangażowania, wiary we własne siły i entuzjazmu. Na mnie spoczywa olbrzymia odpowiedzialność jako lidera i menedżera, bo to często od moich decyzji zależy, czy nie zmarnuję ich zaufania. Mówię często, że ja nie chodzę do pracy, ja spełniam swoje marzenia. Pochłania mnie to bez reszty, jest moją pasją i drogą do doskonalenia siebie. Takimi wartościami staram się również zarażać cały zespołu tworzący markę Kruger&Matz.

Kampania działa identycznie?

Tak, szukam ludzi wyjątkowych, daję im szansę większej promocji, wyjścia z cienia, daję narzędzia i możliwości. Ich zadaniem jest zaprezentowanie nam miłości i zaangażowania, przekonania nas i ludzi, którzy będą głosować, że to właśnie jego pasja jest wyjątkowa, że to właśnie ten człowiek może zmienić świat. To, czy odniosą sukces, zależy wyłącznie od nich samych. Wsparciem dla akcji na pewno są Ambasadorzy projektu – charyzmatyczne osobowości prezentujące odmienne pasje. Przemysław Saleta – bokser, Grzegorz „Iwan” Kucharczyk – instruktor skoków spadochronowych i Marcelina Zawadzka – prywatnie amatorka motoryzacji i sportów ekstremalnych, zaś w kampanii jest Łowcą Pasji.

Jaki jest jej odbiór? Kto się do Was zgłasza i z jakimi pasjami?

W ciągu dwóch miesięcy otrzymaliśmy około 1000 zgłoszeń z całej Polski. Zdecydowanie widać większą aktywność po stronie mężczyzn, więc tu mój mały apel, aby panie także spróbowały swoich sił. Wiek uczestników w przeważającej części to ok. 25-35 lat. Jeśli zaś chodzi o typy pasji, to najwięcej zgłoszeń dotyczy sportów ekstremalnych.

Warto pamiętać, że mamy wśród Ambasadorów kampanii instruktora skoków spadochronowych – Grzegorza ‘Iwana’ Kucharczyka, więc niełatwo nas ‘zaskoczyć’. W gronie tych fantastycznych osób znajdują się także ludzie o pasjach, o których nie słyszałem wcześniej.

Darzę ogromnym szacunkiem młode osoby, które wykazują się olbrzymią determinacją i uporem w osiągnięciu celu. Mamy np.: Tomka, który od 6 lat buduje swój samochód – sam zrobił projekt techniczny, wszystkie pieniądze i czas inwestuje w budowę. Pasja pomogła pokonać mu wieloletnią chorobę, nie poddał się diagnozie lekarzy, ale jak twierdzi, tylko pasja utrzymała go na powierzchni. Pragnę zaprosić wszystkich chętnych, aby wzięli udział w naszym konkursie i zarejestrowali się na www.itsyourlife.pl. Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych, geograficznych. Jesteśmy głodni spotkań i nowych doświadczeń.

Jak według Pana pielęgnowanie pasji wpływa na życie – to zawodowe i prywatne?

Nasza pasja jest jak nasz podpis. To zaznaczenie naszej osobowości na mapie życia. To, co robimy i jak do tego podchodzimy mówi i świadczy o nas samych.

Dla mnie osobiście kluczowym pytaniem jest również „dlaczego?”, które pokazuje głębię naszej prawdziwej motywacji do działania i pełnej autentyczności. Z doświadczenia wiem, że nic nie dzieje się przez przypadek i każdy pasjonat ma często wspaniałe prawdziwe historie, które zbudowały go jako człowieka. To właśnie te historie interesują mnie najbardziej, bo w nich zawarty jest wpływ pasji na ludzkie życie.

Niezależnie od tego, jakie mamy pasje i co nas w życiu motywuje do porannej pobudki z uśmiechem na ustach – trzeba mieć wytyczone życiowe motto, które nie pozwala zboczyć z obranego kursu. W swoim życiu wyznaję pięć wartości i są one moimi filarami w budowaniu kolejnych planów zarówno zawodowych, jak i prywatnych: miłość, autentyczność, bezpieczeństwo, przyjemność, wartość. Kreuję świat, który nazywa się Kruger&Matz, bo on jest moją pasją – wkładam w to całe swoje serce i zapraszam do niego innych zgodnie z naszym hasłem przewodnim: It’s your life, just take it!

Użyj klawiszy ← → (strzałek) aby nawigować

Dziennikarka współpracująca z wieloma redakcjami. Blogerka (www.nakawie.pl), zawsze zaciekawiona przedsiębiorczością. Autorka książki "Twarze polskiego biznesu. Rozmowy Na Kawie" z wywiadami z czołowymi twórcami polskiego biznesu. Współorganizatorka popularnonaukowej konferencji TEDxPoznań. Blisko 10 lat była zawodowo związana z instytucjami finansowymi, m.in mBank i GRENKE.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.